Sosyal medya reklamcılığında önceden hedefler belirlenmeli ve zamanla bu hedeflere ulaşmaya çalışılmalıdır. Sosyal medya reklamları birden fazla kanal üzerinden yapılabilir. Bu aşamada günümüzde popüler olan sosyal mecralar kullanılabilir.
Sosyal medya reklamcılığında yaygın şekilde kullanılan kanallar şu şekildedir:
- Youtube
- Foursquare
Belirtilen sosyal medyalar üzerinden markanızı tanıtabilirsiniz. Ancak tanıtım işlemini yaparken planlı bir şekilde ilerlemeniz gerekmektedir.
Sosyal Medya Reklamcılık İşlemi Nasıl Yapılır?
Reklamcılık işlemine sosyal medya kanalı seçerek başlayabilirsiniz. Fakat sosyal medya kanalı seçerken dikkat etmeniz gereken noktalar vardır:
- Reklam verme amacına uygun olması,
- Belirlenen strateji ile uyum sağlaması,
- Hedef kitlenize hitap etmesi,
- İstediğiniz loksyonda yayınlanabilmesi,
- Reklam harcaması ve bütçe.
Sosyal medya kanalı seçmeden önce belirtilen unsurlara dikkat etmelisiniz.
Yer almak istediğiniz kanalı seçtikten sonra ilgi çekici video ve görseller üretmelisiniz. Ayrıca içeriklerinizin özgün ve anlaşılır olmasına dikkat etmelisiniz. İçerikleriniz güçlü iletişim dili kullanarak etkileşiminizi artırmalısınız. Bu şekilde ürün ve hizmetlerinizden kullanıcılarınız haberdar edebilirsiniz.
Ürün ve hizmetlerinizden kullanıcılarınızı haberdar etmek istiyorsanız düzenli içerik paylaşamaya özen göstermelisiniz. Sosyal medya reklamcılığı yaparken en önemli nokta düzenli içerik üretmek olacaktır.
Sosyal Medya Reklamlarının Avantajları
Sosyal medya reklamcılığı ile kısa sürede büyük kitlelere ulaşabilirsiniz. Firma veya internet sitenizde sunduğunuz hizmeti tanıtmak için sosyal medya reklamlarına başvurabilirsiniz. Ayrıca sosyal medya reklamları ile daha az bütçe ile büyük kitlelere erişim sağlamanız mümkündür.
Dijital pazarlama sürecinde sosyal medyanın etkisi oldukça büyüktür. Sosyal medya reklamlarının sağladığı avantajları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
- Kolay Erişim – Sosyal medya reklamları ile kolay bir şekilde geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.
- Hızlı Yayılması – Reklamların sosyal mecralar üzerinde yayılması oldukça hızlı bir şekilde gerçekleşir. Bu nedenle bir gün içerisinde milyonlarca insana ulaşmanız mümkün hale gelir.
- Düşük Maliyet – Düşük bütçe ile belirli bir kitleye ulaşabilirsiniz. Sosyal medya ile reklam vermek geleneksel reklamlara göre çok daha uygundur.
- Ölçülebilir – Sosyal medya reklamlarında en önemli konulardan biri de kaç kişiye ulaşabileceğinizi bilmenizdir. Reklamın kaç kişiye ulaştığı ve ne kadar görüntülendiği gibi bilgiler ulaşılabilir olmaktadır.
- Kontrol Edilebilir – Sosyal medya reklam verdikten sonra hedef kitlenizi değiştirebilirsiniz. Reklamı istediğiniz zaman başlatıp durdurabilirsiniz.
- Hedefleme Yapılması – Reklamlarınızın hangi hedef kitleye ulaşacağını belirleyebilirsiniz. Kullanıcıların cinsiyet, yaş, eğitim durumu gibi birçok seçenekten yararlanarak hedef kitlenizi seçebilirsiniz.