Sosyal medya bir işe gireceğinizde ya da yeni biri ile tanışacağınızda karşınızdaki kişilere sunduğunuz vitrindir. Sosyal medya içerikleri, sizi internette arayan kişilerin sizinle ilgili fikir edinmesini sağlar. Bu nedenle oldukça profesyonel bir görünüme sahip olmalıdır.
Özellikle de mesajlarınız ve metinleriniz burada etkili, dikkat çekici ve hedef kitlenizin sizin işinizde iyi olduğunuzu düşünmesini sağlayacak nitelikte olmalıdır. Bunun için işletme profili kullanan ya da içerik üretici konumunda olan kişilerin attığı her adımı daha iyi şekilde hesaplaması gerekir. Burada planlı ve hedef kitlenin merak ettiği gönderiler önemli ölçüde kurtarıcı olur.
Sosyal medya içerikleri nasıl olmalı?
Sosyal medya içerik üretme konusunda artık eşsiz bir platformdur. Hangi platform için içerik üretecekseniz o platforma uygun bir dil tercih etmelisiniz. Linkedin daha resmi bir platformdur. Burada doğrudan iş ağınızı genişletmeye yönelik paylaşımlar yapabilirsiniz. Twitter yapısı gereği marka duyuruları ve önemli detayların paylaşıldığı bir platformdur. Instagram, günlük hayatı da iş hayatına dahil ederek daha yaratıcı ve bilgilendirici içeriklerin paylaşıldığı bir platformdur.
Facebook, açtığınız sayfalarda yaptığınız bilgi paylaşımlarıyla hedef kitleye ulaşabileceğiniz bir ortamdır. Youtube içeriği üretecekseniz orada da kendi işinizi anlatacak, hedef kitlenizin sizi bulmasını sağlayacak güzel bilgiler paylaşmalısınız. Bunu biraz da eğlenceli bir sunumla yapabilirseniz tadından yenmez.
Sosyal Medya İçerikleri ve Pazarlama
Pazarlama artık dijital dünyada daha aktif olarak yapılıyor. Bunun için insanların en çok vakit geçirdiği yerler ise en güzel pazarlama alanları… Bu nedenle sosyal medya içerikleri ve pazarlama, ürün ve hizmet satışlarında kullanılan, et ve tırnak gibi birbirinden ayrılmaz ikilidir.
Sosyal medya ve içerik pazarlama, hedef kitleye değerli bilgiler sunmaya ve ürününüz/hizmetiniz hakkında bilgi vermeye yardımcıdır. Ayrıca bazen blog içeriği gibi internet sitenizi desteklemek amacıyla yapacağınız ufak bilgi paylaşımları için de sosyal medyayı kullanabilirsiniz.
Hedef kitlenize nasıl ulaşmak istiyorsanız içerik pazarlama stratejinizi de o yönde geliştirmelisiniz. Sosyal medya içerik pazarlaması söz konusu olduğunda harekete geçirici mesaj (call to action) vazgeçilmezdir. O yüzden hazırlanan metinlerin yönlendirici olması gerekir.
Sosyal Medya İçerikleri ve Harekete Geçirici Mesaj
Örneğin: “Sizin için hazırladığım e-kitabı ücretsiz almak istiyorsanız şimdi sayfamı ziyaret edin!”, “Sizin için daha fazla araştırıp paylaşım yapmamı istiyor musunuz? Bu gönderiyi beğenin, kaydedin ve paylaşın!” gibi yönlendirmeleri, hedef kitlenizin ne yapmasını istiyorsanız yazarak ifade etmelisiniz.
Ayrıca unutmamanız gereken çok önemli bir detay var: Görselleriniz çok etkili ve dikkat çekici olabilir. Ama hedef kitleyi teşvik edecek bir mesaj yoksa ürün ya da hizmet satışını unutun! Ayrıca doğru ve etkili bilgiler sunarak ilk başta satış yerine pazarlamaya ağırlık vermelisiniz.
İlk etapta satış beklemeyin! Değerli bilgiler sunun! Eğer yazılı sosyal medya içerikleri konusunda zorlanıyorsanız o halde o konuyu bana bırakın! Aylık içerik takviminizi oluşturalım ve faydalı bilgi paylaşımları, harekete geçirici mesajlar ile daha doğru kitleye ulaştığınızı fark edeceksiniz.
Sosyal Medya İçerik Analizi Nasıl Yapılır?
İçerik analizinden önce kendinize sormanız gereken birkaç soru var:
1.Benim hedef kitlem kim?
2.Hedef kitlemin hangi eylemi gerçekleştirmesini istiyorum?
3.İstediğimi gerçekleştirmek için ne yapmalıyım?
4.Nasıl içerikler üretmeliyim?
Bu soruları kendinize sorduktan sonra rakip sayfaları incelemeye başlamalısınız. Onların oluşturduğu sosyal medya içerik fikirleri size ilham olabilir. Siz de kendi tarzınızı belirleyebilirsiniz. Sosyal medya içerikleri hazırlarken sektörünüzün ve işinizin ne olduğu asıl odağınız olmalıdır.
Buradan yola çıkarak akademik bilgi kıvamında değil okuyucuyu sıkmadan neden sizin ürününüze ya da hizmetinize ihtiyaç duyduklarını anlatabilirsiniz. Sosyal medya içerikleri hazırlarken etkili ve sade bir tasarım ile küçük ama etkili bir söz kullanmayı unutmamalısınız. Açıklama kısmına çarşaf çarşaf yazılar yazmak yerine hap bilgi niteliğinde bir açıklama eklemelisiniz.
Sosyal medya ve internet içerikleri hazırlanırken genellikle hedef kitlenin neyle ilgilendiği göz önünde bulundurulur. İçeriklerinizi, gerçekten sizinle ilgilenen takipçilerinize duyurduğunuzda bir süre sonra onların güvenini de kazanmayı başarırsınız.
İçeriklerinizi kendiniz hazırlayacak vakte ve yetkinliğe sahip değilseniz sizin için bu işi seve seve üstlenebilirim. Aylık içerik takvimi ile yazılı içeriklerinizi hazırlayarak hedef kitlenizi her daim sıcak tutmanıza yardımcı olurum. Şimdi beni arayarak talebinizi hızlıca iletebilirsiniz.
Sosyal Medya İçerik Yönetimi Nedir?
Sosyal medya için hazırlanacak olan içeriklerin bir aylık takvim neticesinde düzenlenmesi gerekir. Bunun için bir grafik tasarımcı ve metin yazarı ile çalışılmalıdır. İçeriklerin paylaşılacağı ay gelmeden önce bütün paylaşılacak gönderilerin tasarımı ve hazırlığı bitmelidir. Sosyal medya içerik yönetimi yaparken belli bir düzende sürekli paylaşım yapılmasına dikkat edilmelidir.
Sosyal medya kaliteli içerik üretimi sayesine potansiyel müşterilerinizi müşterileriniz olmaya ikna etmenize yardımcıdır. Ancak bu uzun bir yolculuktur. Unutmayın ki markalaşma süreci bir anda olmaz. Siz sabırla ve etkili içeriklerle yolunuza devam ettiğinizde içerik yönetimi size doğru konumlandırmayı sağlayacaktır.
Kısaca içerik yönetimi, hedef kitlenin ilgisini çekebilecek, net mesajlar içeren, planlı ve düzenli paylaşımları ifade eder. İçeriğin araştırılması, hazırlanması, düzenlenmesi, planlanması, paylaşılması ve paylaşıldıktan sonraki süreçte hedef kitlenin etkileşimlerine cevap verilmesi içerik yönetim sürecini ifade eder.
Markaların Sosyal Medya İçerik Stratejileri
Markaların sosyal medya paylaşımları genellikle kendi niş alanlarında verdiği hizmetlere ve kendi ürünlerine göredir. Ayrıca kendi renklerine uygun birkaç rengi tercih ederek paylaşım yapmaya özen gösterirler. Markalar için sosyal medya içerik hazırlamasüreci, genellikle sadece ürün ve hizmet faydasından daha ötedir. Zaman zaman kampanya duyuruları, zaman zaman da müşteri yorumları ile sayfalarını hareketlendirmeye çalışırlar. Markanın herhangi bir ürünü kullanıp memnun kalan müşterilerin bu ürünleri hikayede paylaşmasını teşvik etmek güzel sonuçlar almaya yardımcı olabilir.
Yazılı içerik stratejisine gelecek olursak, genellikle görsel altı açıklamaların çok uzun olmaması gerekir. Çünkü biliyorsunuz ki toplum olarak okumayı pek sevmiyoruz. Sosyal medya için marka içeriği üretirken genellikle görsel kaliteli ve sloganı çok etkili gönderiler oluşturulmalıdır. Kısa ve etkili bir açıklama metni ile gönderi taçlandırılmalıdır.
Sosyal medya içerikleri hazırlarken, kişisel marka, kurumsal marka, işletme hesabı fark etmeksizin hesap sahibinin hedefleri göz önünde bulundurulmalıdır. Stratejik ve etkili metinler oluşturma konusunda destek almak için şimdi bana ulaşın!
Sosyal Medya İçerik Önerileri
Sosyal medyada içerik üretmek, ciddi bir mesai gerektirir. Bu sektöre göre de değişen bir durumdur. Önce rakip analizi yapmak, sonrasında marka diline ve hedef kitleye uygun yazılı içerikler üretmek gerekir. Sosyal medya içerik örnekleri:
1.Kaydırmalı post ile liste içerik: Sosyal medya içerikleri arasında en çok tercih edilen gönderilerden biri budur. Kaydırmalı gönderilerle 1,2,3 diye numaralandırdığınız sayfalarla hedef kitlenin kolay okuyacağı bir bilgi paylaşımı hazırlayabilirsiniz. Bazen rakiplerinizin yaptığı değişikliklerden bile haber verebilirsiniz. Yeni ürünleriniz hakkında müşterilerin bilgisini almak için bu post türünü, her sayfayı farklı renk yaparak içeriğin sonunda yorum olarak görüş belirtmelerini isteyebilirsiniz.
2.Ürün ya da Hizmete yönelik bir fotoğraf ve altında açıklama: Fotoğraf açıklaması şeklinde gönderi paylaşacaksanız emojilerden faydalanmayı, maddelendirme yapmayı ve eğlenceli bir anlatıma sahip olmayı unutmayın.
3.Hikaye Paylaşımları: Hikayelerinizde bir söz paylaşıp buna katılıp katılmadıklarını müşterilerinize sorabilirsiniz. İlham verici bir söz paylaşarak onların hikayelerinize daha fazla bakmalarını sağlayabilirsiniz.
Sosyal medya içerik üretimi için konu seçimi ise her sektörün hedef kitlesine yönelik olarak değişir. Eğer sektörünüze özel konularla sosyal medyanızı şenlendirmek ve potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek istiyorsanız beni arayın. Etkili sosyal medya içerikleri ile daha fazla kişiye değil, potansiyel müşteriye ulaşabiliriz!