İnstagram butik sosyal medya yönetimi için dikkat etmeniz gereken birçok unsur vardır. Butik için sosyal medya yönetimi yaparken dikkat etmeniz gereken unsurlar genel olarak aşağıdaki gibidir:
- Instagram Butik Hesap İsmi
Instagram butiği açarken hesap isminin akılda kalıcı olmasına dikkat etmelisiniz. Çünkü rakipleriniz ile rekabet edebilmeniz için yeni ve akılda kalıcı bir isme sahip olmanız gerekecektir. Ayrıca profil bilgilerini eksiksiz ve özgün cümleler ile doldurmalısınız. Bilgiler arasında ürün gönderimi ve kısa notlar olabilir. Hesap bilgileri arasında telefon numarası ve mail adresine de yer vermelisiniz.
- Fotoğraf Paylaşımı Çok Önemli
Satmak istediğiniz ürünlerin fotoğraflarını paylaşmanız sosyal medya yönetimi işleminde en önemli unsurlardandır. Özgün ve kaliteli fotoğraflar paylaşabilir, aynı zamanda Instagram filtreleri de kullanabilirsiniz. Filtreler sayesinde fotoğrafların daha çekici ve güzel görünmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca fotoğraf paylaşmadan önce rakiplerinizi incelemelisiniz. Onların nasıl işler yaptığını görmeli ve her daim onlardan daha iyisini yapmaya çalışmalısınız.
- Ürün Hakkında Bilgi Verin
Sosyal medya yönetiminde sadece fotoğraf paylaşmanız yeterli olmayacaktır. Ürünler hakkında kısa ve açıklayıcı bilgiler vermeniz gerekecektir. Açıklama kısmında renk, marka veya fiyat bilgisi vermeniz müşterilerin ilgisini çekecektir.
- Hashtag Kullanımı Nasıl Olmalı
Ürünleri paylaşırken Hashtag kullanmalısınız. Kendinize özel hashtag`ler oluşturmanız ve ürünlerinizde kullanmanız çok daha etkili olacaktır. Ancak hashtag kullanımını çok fazla abartmamalısınız. Bu konuda en sık yapılan hata abartılı hashtag kullanımıdır. Çok fazla hashtag kullanmanız durumunda ürünleriniz spam olarak algılanacaktır.
- Paylaşım Ne Zaman Yapılmalı?
İnsanların en çok aktif olduğu saatlerde paylaşım yapmanız daha etkili olacaktır. Genellikle günlük 2`den fazla Post önerilmez. Çünkü çok sayıda paylaşım yapmanız spam olarak algılanmasına yol açar.
Instagram`daki paylaşımlarınızı daha çok akşam saatleri için ayarlamalısınız. Akşam saat 19:00 sonrasında paylaşım yapmanız daha fazla etkileşim almanızı sağlayacaktır.
- Satıldı Bilgisi İlave Edin
Ürünleriniz satıldığı zaman paylaşımları silmek yerine “Satıldı” bilgisi eklemeyi tercih etmelisiniz. Bu sayede kullanıcıların gözünde daha fazla güven kazanmış olacaksanız. Aynı zamanda hangi ürünlerin satıldığı hakkında bilgi vermiş olacaksınız.
Satıldı bilgisini eklemeniz butiğinizin daha profesyonel işler yaptığını gösterecektir. Aynı zamanda ürünlerinizin ne kadar satıldığı bilgisini müşterileriniz ile paylaşmış olacaksınız.
Instagram İçerik Takvimi Oluşturun
Instagram içerik takvimi oluşturarak daha planlı bir şekilde ilerleyebilirsiniz. İçerik takvimi oluşturmanız pazarlama faaliyetinize önemli katkıda bulunacaktır. Fakat sosyal medya içerik takvimi hazırlarken sade satış odaklı olmamalısınız. Aksi halde hedef kitlenizi sayfanızdan uzaklaştırabilirsiniz.
Takvim oluştururken mutlaka eğlendiren, bilgi veren oyunlar sunan içeriklere yer verin. Tatil günleri, kampanya günleri ve kutlama günlerine yer verdiğiniz bir takvim oluşturun. Ayrıca tek bir hedef kitleye odaklanarak takvim oluşturmayın.
Butikler İçin Instagram Sponsorlu Reklamlar
Butikleriniz için fotoğraflı, videolu, dönen veya hikaye reklamları oluşturabilirsiniz. Sponsorlu reklamlar sayesinde butik sayfanızdaki satışları artırabilirsiniz. Ancak satış oranınızı artırmak için doğru hedefleme yapmanız gerekecektir.
Instagram sponsorlu reklam vereceğiniz zaman yaş, bölge ve cinsiyet vb. seçeneklerini doğru bir şekilde seçerek hedef kitlenizi belirlemelisiniz. Hedef kitlenizi yanlış belirlemeniz durumunda verdiğiniz sponsorlu reklam ile alacağınız dönüşler çok düşük olacaktır.
Sponsorlu reklamda kullanacağınız fotoğrafların dikkat çekici ve kaliteli görsellerden oluşmasına dikkat etmelisiniz. Çünkü reklamı gören kişi fotoğrafı beğendiği taktirde sayfanızı ziyaret etmek ihtiyacı duyacaktır.
Müşterileriniz İçin Çekilişler Düzenleyin
Sosyal medya yönetiminde takipçi ve etkileşim sayısını artırmanın bir diğer yolu da çekilişler düzenlemektir. Müşterileriniz için çekilişler düzenleyerek hem var olan kitlenizi elinizde tutabilir hem de yeni müşteriler kazanabilirsiniz.
Çekilişleri her hafta düzenlemek yerine 15 gün aralıklar ile yapabilirsiniz. Ödül olarak sayfanızda sattığınız ürünlerden hediye edebilirsiniz. Bu şekilde hem ürününüzün reklamını yapmış olacaksanız hem de daha fazla etkileşim alarak yeni kullanıcılar kazanacaksınız.