Reklam Metinleri Oluşturma

Reklam metni hazırlama süreci, sadece metnin oluşturulmasından ibaret değildir. Reklam metinleri oluşturulmadan önce rakip araştırmaları, markanın hedef kitlesi, yapılacak kampanyada verilmek istenen mesaj ayrıca değerlendirilir.

Reklamın yayınlanacağı mecra ve reklam süresi de metnin formatını belirmede önemli bir etkiye sahiptir. Bütün bu veriler göz önünde bulundurulduktan sonra markanın vermek istediği mesaj baz alınarak içeriğin oluşturulması sağlanır.

Reklamlar, bir ürünü ya da hizmeti satmak isteyen markayı hedef kitleyle kestirme yoldan buluşturmayı sağlarlar. Bunu yapmak için güçlü bir mesaj ve slogan kullanır. Reklam yazılırken genellikle vurgulanmak istenen ürün ya da hizmet öne çıkarılmalıdır.

Dijital reklam metinleri için doğru brief ile kısa sürede sonuç alabilirsiniz. Sizin için 4 yıllık tecrübemle yaratıcı bir animasyon ya da seslendirme reklam metnini yazabilirim.

En İyi Reklam Metinleri

Reklam metinlerinin yazılış nedenleri doğru anlaşıldığında aslında ortaya en güçlü metinlerin de çıktığını görebilirsiniz. Bir marka yeni bir ürün piyasaya çıkardığında bunun daha fazla kişiye ulaşmasını ister.

Marketlere yeni eklenen bir gıda ürünü pek tabi “Bir bakalım, tadı nasılmış?” diye de alınabilir. Ama reklam bu işi şansa bırakmayı engelliyor. Yani, bir kişi yeni çıkan x marka çikolatayı rafta görüp de rastgele almıyor. Artık özellikle onu arıyor, market raflarında.

İşte reklam metni yazma süreci insanların aklında böyle bir yer edinmeye hizmet ediyor. Yazar, kendini hedef kitle yerine koyuyor ve: “Ben olsam bu çikolatayı, tişörtü, ayakkabıyı, elbiseyi, telefonu, mikseri neden alırdım?” diye düşünüyor. Yani en iyi reklam metinleri ortaya empati ile çıkıyor.

Önemli olan hedef kitleyi net şekilde belirlemiş olmanızdır. Sonrasında onların dikkatini çeken metni yazmak yazarın işi oluyor. Eğer sosyal medya, internet veya herhangi bir animasyon ya da seslendirme reklam metni ihtiyacınız bulunuyorsa benimle iletişime geçebilirsiniz. Sizin için empatik ve hedef kitlenin hoşuna gidecek etkili metinler oluşturabilirim. Şimdi arayın!

Etkili Reklam Metinleri

Etkili reklamlar oluşturmak önce senaryo ile başlar. Günümüzde ise senaryolar diyalogların yerini daha çok kişi ağzından anlatılan marka hikayelerine bırakmıştır. Etkili reklam metinleri genellikle net mesaj içeren, hedef kitleyi harekete geçirici, sınırlı süre ile bir fırsatı öne çıkaran ifadelerden oluşur. Genellikle sınırlı süreli kampanyalar satın alma eylemini hızlandıran en etkili satış stratejileridir.

Hedef kitlenin kafasında: “Ona sahip olmalıyım. Almazsam fırsatı kaçıracağım!” fikrini oluşturmak gerekir. Bu algıyı yaratabilen reklamlar genellikle etkili reklamlar olarak nitelendirilir.

Bir reklam hazırlama süreci aslında ilk olarak yazılı içeriğin oluşturulması ile başlar. Bütün her şey yazılı olarak betimlenir. Sonrasında teknik kısım devreye girer. Günümüzde karmaşık senaryolar yerine animasyonlarla ifade edilebilen kolay ve teknik anlamda masrafı az reklamlar çok daha ön plandadır.

Bunlardan bir tanesi de seslendirme reklamlardır. Seslendirme reklamlar oyuncu kullanımı ile yapılabileceği gibi bir freelancer desteği ile de yapılabilir. Önemli olan güçlü bir mesajın olmasıdır. Reklam seslendirme metinleri, satışı yapılmak istenen ürün ya da hizmet için güçlü, ikna edici ifadeler içermelidir.

Hazır Reklam Metinleri

Bazen markalar sektörlerindeki örnekleri görmek için hazır reklam metinleri üzerinden örnekleri de inceleyerek karar verebilirler. Hatta yazara örnek olması açısından hazır metinler güzel bir referanstır. Ancak taklit olmaması kaydıyla sadece markanın kafasındaki şablonu anlayarak buna uygun bir şekilde çalışmak gerekir.

Kampanya metni örnekleri incelenerek fikir almak, yaratıcı düşünceyi beslemeye yardımcıdır. Hatta çalışılacak olan markanın önceki reklam örneklerini inceleyerek yeni yaratıcı projeler geliştirmek mümkündür.

Amaç markanın dilini tespit edebilmek ve istediği reklam türünü daha net bir şekilde anlamaktır. Reklam metni örnekleri genellikle:

  • Reklam başlığı
  • Can alıcı bir slogan
  • Açıklama metni şeklinde oluşturulur.

Dış mekan çekimi yapılacak reklamlar ise dijital reklamlardan farklı olarak dizi-film senaryosu gibi belli bir betimleme ile hazırlanır.

İhtiyacınız olan bir sosyal medya ya da Google reklam metni ise bu durumda benimle iletişime geçerek hedeflerinizi ve istediğiniz reklamı tarif edebilirsiniz. Sizin için yaratıcı ve dijital mecralarda kullanılan en etkili metinleri oluştururum.

İlgi Çekici Reklam Metinleri

Bir reklamın ilgi çekici olması için ya hedef kitlenin gerçekten önemsediği bir detay içermesi ya da absürt olması gerekir. Ancak insanların kafasında kötü bir şekilde yer etmek markanıza olan inandırıcılığı azaltır.

Akılda kalırken güvenilirlik yakalamak için başarılı metin örnekleri ve videolar yeni fikirler için örnek olabilir. Reklam yazıları örnekleri, sadece bir reklamın nasıl etkili şekilde yazılacağı noktasında fikir verici olması açısından incelenmelidir. Özgün ve tamamen benzersiz farklı bir reklam metni oluşturulmalıdır.

Reklam Metinlerinde Olması Gereken Özellikler

Reklam metinleri hazırlanırken dikkat edilmesi gereken özellikler düşünüldüğünde ilk olarak akılda kalıcılık düşünülür. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Yaratıcı reklamın aynı zamanda hedef kitlenin ilgileneceği bir şekilde hazırlanması gerekir. Bunun için uygulanması gereken olta, hikâye ve teklif kuralı unutulmamalıdır.

Reklam metninin özellikleri arasında ilk olarak hedef kitlenin dikkatini çekecek mesaj, sonrasında inandırıcı bir hikâye ve sonunda hedef kitlenin ilgileneceği bir teklif gelir.

Örneğin Instagram sayfa yöneticisi olabilirsiniz. Instagram’da sayfa açıp yönetmeye zamanı olmayan kişiler için: “Sosyal medyada var olmayan şirketlerin yok hükmünde olduğunu biliyor musunuz?” gibi bir dikkat çeken giriş yapabilirsiniz. Daha sonra insanların firmaları sosyal medyada aradığını anlatan ve varsa sizin de bununla ilgili bir iş deneyiminizden bahsedebilirsiniz.

En sonunda da etkili bir sosyal medya yönetimi için sizinle iletişime geçmeleri gerektiğini ve bunun için sınırlı bir süre bulunduğunu vurgulayabilirsiniz. Kampanya yaptığınızı ve sadece bu 3 gün içinde sizden danışmanlık alanlara bu hizmeti 2000 TL değil 1000 TL’ye vereceğinizi söyleyebilirsiniz.

Bütün bunları: “Etkili bir reklam metni nasıl yazılır?” sorusu kapsamında düşünmeli ve kısa ama etkili metinler yazmalısınız.

Marka dilinize uygun kısa ama vurucu reklam metinleri için şimdi benimle iletişime geçin!

Bir yorum bırakın