Etkili Reklam Metinleri Nasıl Yazılır

Reklam metinleri, genel olarak bir senaryo aracılığıyla ürün ya da hizmet satışı gerçekleştirmek amacıyla hazırlanır. Etkili reklam metni yazmanın birçok yolu bulunur. Bunu etkili reklam metni yazmanın 10 yolu gibi bir sayı içine sıkıştırmak istemiyorum.

Reklam metni hazırlarken dikkat etmeniz gereken en önemli şey, insanların dikkatini ilk 3 saniye içinde çekebilmenizdir.  Bazı kelime oyunlarına da yer vererek ürünü ya da hizmeti tanıtan benzersiz bir metin hazırlamalısınız. Ayrıca reklamın hangi mecra için hazırlandığını göz önünde bulundurmalısınız. Radyo reklam metinleri için yapacağınız hazırlık sürecinde senaryonun sadece seslendirileceğini düşünmelisiniz. Bu nedenle yazdığınız metnin sadece dinlenirken ne kadar etkili olabileceğini düşünmeli, kulağa hitap eden etkili bir senaryo oluşturmalısınız.

Reklam Metni Nedir?

Reklam metinleri, satışa teşvik eden içeriklerdir. Yani, potansiyel müşteriye, ürünün ya da hizmetin onun için ne kadar gerekli olduğunu vurgulamayı sağlayan en temel aşamadır. Kısacası duyguları harekete geçirme amacıyla hazırlanmış, potansiyel müşteriyi satışa yöneltmeyi hedefleyen yazılı içeriktir. Televizyon reklam metinleri, genellikle bir video çekmek için ön hazırlık sürecini kapsar. Bu süreçte, reklam metni içinde senaryoda yer alan diyaloglar, görüntülere dair detaylar hazırlanır. Kısacası çekim sırasında söylenecek olan sözler, çekim tekniği, videoda yer alacak görüntü bu senaryo içinde yer alır. Bazen de monolog yani radyo reklamları için seslendirme metinleri veya internette yayınlanacak yazılı metinler hazırlanır.  Hangi amaçla olursa olsun her reklam türü için hedeflenen müşteriye uygun bir hitap dili oluşturulmalıdır.

Reklam Metni Nasıl Yazılır?

Reklam metni yazıyorsanız ilk cümleden itibaren insanları nasıl yakalayabileceğinizi çok iyi tespit etmelisiniz. Örneğin gelinlik reklam metinleri hazırlıyorsanız evlenecek kadınların dikkatine yönelik bir cümle ile giriş yapmalısınız. Onları özendirecek, dikkatini toplayacak ve ürünle ilgilenmelerini sağlayacak büyülü kelimeleri kullanmalısınız. Reklam metni yazma becerisi önce markanın amacını iyi anlamakla sonra potansiyel müşterinin isteklerini iyi analiz etmekle mümkündür.

En İyi Reklam Metinleri İçin Potansiyel Hedef Kitlenizi Tanıyın!

Kendinizi çalışma yaptığınız marka sahibinin yerine koyun.

O ne istiyor? – Ürününü/hizmetini satmak

Hitap etmek istediği müşteri portföyü ne? – Yaş grubu, cinsiyet, meslek, yaşadığı yer vs.

Reklam potansiyel müşterileri nereye yönlendirmeli?  – Blog, sosyal medya, satış sayfası, anket vs.

En etkili ve stratejik metin yazarlığı ile reklamlarınız potansiyel hedef kitlenizin dikkatini çekebilir. Onların ne istediğini ya da ne istemediğini iyi analiz etmeli, elinizdeki hizmetin ya da ürünün onlar için ne kadar büyük bir fırsat olduğunu çok çarpıcı bir şekilde dile getirmelisiniz!

Çünkü size soracaklar: Neden sizin ürününüzü alalım?

Farkını ortaya koyan, kendini en iyi sunan ve ürünü de bu özellikleri destekleyecek kalitede olan kazanır!

Stratejik Reklam Metinleri Nasıl Hazırlanır?

Strateji her çalışmanın başıdır. Reklam stratejisi belirlerken başından sonuna kadar her aşamada hedef kitlenizi etkilemeye odaklanmalısınız. Gerekirse satmadan satmalısınız! “Gel al!” mesajından ziyade ürünün ya da hizmetin faydasını, gerekirse rahatlığını son derece özendirici bir anlatımla sunmalısınız. Diyelim ki masaj koltuğu satan bir firmanız var ve hedef kitleniz ofiste çalışıp sürekli olarak bel ve sırt ağrısı çeken kişiler…

Reklam metni hazırlama sürecinde, potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek için vereceğiniz mesaj üzerine iyi çalışmalısınız. Burada onlara, ofiste sürekli oturmaktan kaynaklanan bel ve sırt ağrılarının hayat kalitesini ne kadar düşürdüğünü iyice hissettirmelisiniz. Zaten bu sorunu yaşayan potansiyel müşterileriniz reklamınızdan bu mesajı alarak masaj koltuğuna ihtiyacı olduğunu düşünür. Onu alıp evde rahat bir masaj keyfi yaparak bütün günün yorgunluğunu atacağına inanır. İşte bu inandırıcılık satışı getirir.

Reklam Metni Örnekleri

Sektörel olarak nasıl yol izleyeceğinizi bilemeyebilirsiniz. Bunun için örnek reklam metinleri üzerinden anlatım daha akılda kalıcı olabilir. Burada otomotiv sektörünü düşünerek bir örneklendirme yapabiliriz. Araba firması için bir reklam metni hazırlayacağınızı düşünelim. Araba reklam metinleri genellikle konforu ve rahatlığı ön plana çıkarır. Arabalar, mesafeyi kısaltan, toplu taşımada başka insanlarla sıkış tepiş yol almak zorunda kalmadan yolculuk yapmanızı sağlayan araçlardır. İşe giden birçok kişi özellikle de uzun mesafe için toplu taşıma kullanıyorsa kendi arabasına sahip olmanın hayalini kurabilir. Onlara hitap etmek için genellikle:

  • Prestij
  • Mutluluk
  • Rahatlık
  • Sıcak aile ortamı
  • Ergonomi gibi kavramları ön plana çıkaran araba reklamları algı yönetimiyle satışa teşvik etmede başarı yakalamayı sağlayabilir.

Reklam Metni Yazma Süreci

Reklamların yazılıp çekime hazır hale gelmesi için:

Rakip analizleri

Hazır reklam metinleri üzerinden yapılan incelemeler

Reklam metni örnekleri üzerinden sektöre ve firmaya özel metin ve slogan hazırlıkları yapılır.

İlgi Çeken Reklamlar Yazmanın En Etkili Yolları

Reklamların ilgi çekmesi için ya çok absürt olması ya da insanların hoşuna giden ve onları eğlendiren bir senaryoyla üretilmesi gerekir. Peki, söz konusu reklam olduğunda: “Metin yazarken nelere dikkat edilmeli?”

1.Reklamda net ve kısa mesajlar yer almalı,

2.Herhangi bir kişi, kurum, topluluk, millet, devlet için aşağılayıcı mesajlar içermemeli,

3.Mesaj net olmalı ve hedef kitleye aradığı kolaylığı ve lüksü sunmalı,

4.Eğlenceli ve esprili olmalı,

5.İzleyen, okuyan ya da dinleyen potansiyel müşteriler için harekete geçirici olmalı

En iyi reklam metinleri, genellikle akılda kalan ve kitlelerin görmekten bıktığı reklamlardan farklı olanlardır. Ancak diğerlerinden farklı olmak adına anlaşılmaz ve kafa karıştırıcı mesajlar vermekten kaçınmak gerekir. Örneğin düğün salonu reklam metinleri evlenmeyi, nişan, kına veya düğün yapmayı düşünen çiftlerin dikkatini çeker. Onlar için cazip gelebilecek, yeterli büyüklük, salon akustiği, temizlik, yemekli veya yemeksiz organizasyon gibi özellikleri vurgulamalıdır. Çünkü bunlar evlilik hazırlık yapan çiftlerin düğün salonu seçiminde etkili olacak özelliklerdir. Etkili reklam metinleri hazırlamanın en temel yöntemi, hedef kitlenizi iyi analiz edebilmekten geçer. Bazen çok basit ama etkili ifadeler kullanarak reklam seslendirme metinleri ve yazılı içerikler hazırlayabilirsiniz. Önemli olan potansiyel kitlenize doğru hitap edebilmek ve onlara ihtiyacı olanı verebileceğiniz mesajını iletmektir. İkna olmuş ve üründen memnun kalmış bir müşteri, size sonraki müşterileri kazandıracak en önemli referanstır.

Bir yorum bırakın