ETSY SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

ETSY SEO konusunu anlatmaya başlamadan önce SEO`nun ne anlama geldiğini öğrenelim. SEO kelimesi arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. Google ve diğer arama motorlarında üst sıralara yerleşmeniz için yapılan optimizasyon işlemlerine SEO ismi verilir.

ETSY`de SEO Nedir?

Etsy`nin Google ve diğer arama motorları üzerinde daha fazla gösterim alması için yapılan çalışmadır.

ETSY`de SEO Uyumlu Ürün Girişi

ETSY`de SEO uyumlu ürün girişi yapmak için dikkat etmeniz gereken bazı konular vardır. Bu konulardan ilki ve en önemli doğru ürün başlığı girmek olacaktır. Ürün başlığı gireceğiniz zaman 140 kelime olacak şekilde optimize etmelisiniz. Ayrıca hedef kelimeni başlık içerisinde bir kez geçirmelisiniz.

Peki odaklanmam gereken kelimeyi nasıl bulacağım? Odaklanmanız gereken kelimeyi bulmak için ETSY arama kısmından size uygun olan başlıkları seçebilirsiniz.

Ürün girişi yaparken dikkat etmeniz gereken ikinci konu stil ve moda akımlarını takip etmek olacaktır. ETSY sosyal alışveriş sitesi olduğu için trendleri takip etmeye özen göstermelisiniz.

2021 Yılında popüler olan Kontras Modası ve Vintage Style gibi kelimeleri başlıklarınızda, aynı zamanda açıklamalarınızda kullanabilirsiniz.

ETSY Doğru Etiket Kullanımı Nasıl Yapılır?

Başlığınızda geçen kelimelerden oluşturacağınız etiketler sizin için önemli ölçüde yarar sağlayacaktır. Örnek, başlığınızda dress kelimesini geçirecekseniz, etiket kısmında Kontras Modası kelimesini geçirmemeye dikkat etmelisiniz.

Eğer ürününüz bir tulum ise kullanmanız gereken etiketler şu şekilde olmalıdır:

  • Cepli Tulum
  • Bolkesim Tulum
  • Tulum Modelleri
  • Arkası Açık
  • Boho Style Tulum
  • Sıfır Kol
  • Askılı

13 Adet bu şekilde etiket kullanabilirsiniz. Fakat etiketlerinizin ürününüzü yansıtması ETSY SEO için oldukça önemlidir.

Eğer ürününüz ile alakalı olmayan etiketler girmeye devam ederseniz gelecek zamanda mağaza ziyaretinizin arttığını, ancak alışveriş olmadığını göreceksiniz.

ETSY`de Ürün Açıklamaları Nasıl Olmalı?

ETSY`de ürün açıklaması yapacağınız zaman ürün ile alakalı tüm detayları girmeniz oldukça önemlidir.

Açıklama yazacağınız zaman ürünlerinizin boyutu ile ilgili Google veya ETSY içerisinde arama yapabilirsiniz. Örnek, müşteriniz bordo L beden tulum diye yazdığı zaman açıklama kısmında yazdığınız “L bedenlerimiz” kelimesi arama sonuçlarında çıkmanızı tetikleyecektir.

Açıklama bölümünde yazacağınız kelimeler site filtresi özelliğini kullanmadan ürüne erişmeye yardım edecektir. Eğer bir bluz satışı yapıyorsanız açıklama kısmında renk, desen, uzunluk, kumaş ve bunun gibi birçok bilgiye yer vermelisiniz.

Ürün açıklama kısmında ürünün kimler için uygun olduğu gibi fikirlerde verebilirsiniz.

ETSY En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Hangi anahtar kelimenin en çok arandığını araştırmak istiyorsanız SEO araçlarını kullanabilirsiniz. Etsy SEO işlemi için Google anahtar kelime planlayıcısı gibi araçları kullanabilirsiniz.

Etsy satıcılarının mağazaları için anahtar kelime bulmaya yardın eden araçlardan biri de Marmalead uygulamasıdır. Araç sayesinde Etsy özgü arama sonuçlarından yararlanabilir ve ürünlerinizi üst sıralarda çıkarabilirsiniz.  

Bir yorum bırakın