Metin Yazarlığı Hizmeti Size Ne Vadetmeli

Profesyonel Metin Yazarlığı Hizmetine Neden İhtiyacınız Var

Metin yazarlığı eskiden beri iş ve reklam dünyasında hayati unsurlardan biriydi zaten ama dijital ortamların gelişmesiyle öndemi daha da anlaşıldı. Son 30 seneye damga vuran en büyük yenilik nedir diye sorulsa pek çok insanın cevabı internet olur. İnternet, sağladığı kolaylıklar ve getirdiği yenilikler ile pek çok konuda insanoğlunun yardımcısı oldu. Zamanın akış hızını değiştirdi. Pratikliği arttırdı ve tüm özellikleri ile geleceğin gidiş yönünü değiştirdi.

İnternetin tüm faydalarını saymaya kalksak işin içinden çıkamayız. Dolayısı ile en göz önünde olan, farkına varsak da varmasak da hayatımızı değiştiren bir özelliğine odaklanmak doğru olacak. İnternetin şirket tanınırlığına etkisi.

İnternet hayatımıza girmeden önce yeni bir firmanın tanınabilmesi için yazılı veya görsel basında yer alması bir zorunluluktu. Bir nevi tekel mahiyetindeki bu iletişim araçlarında yer almak ise firma için mali bir külfetti. Yüksek reklam ücretleri sebebiyle pek çok firma reklam faaliyetlerini “şikayetlerinizi bize, memnuniyetinizi çevrenize” mottosu ile yürütmeye çalışıyordu.

Tabii ki bu yöntem çok da etkili olmuyordu.

İnternetin Gücüyle Tanınırlık Kazanmak

İnternetin hayatımıza girmesinin ardından birkaç firma ellerine geçen büyük bir fırsatın seslerini duydu. Tamamen ücretsiz, en azından basın kuruluşlarının istediği ücretlerle kıyaslandığında komik rakamlara reklam yapma fırsatı!

Bir şirketin devamlılık sağlayabilmesi için tanınması şarttı ve bunun “memnuniyetini çevresine aktaran müşteriler” ile sağlanabilmesi uzun sürüyordu. Oldukça uzun. Belki de şirketin rekabet ortamına dayanamayacağı kadar uzun.

Dolayısıyla internet üzerinden tanınırlığın arttırılması meselesi, öncelikli olarak küçük boyutlu veya yeni kurulan işletmelerin bir numaralı iş geliştirme meselesi haline geldi.

Günümüzde bu konunun öneminin arttığını, artık büyük çaplı işletmelerin dahi kendilerine internet ortamında yer bulmak zorunda olduğunun bilinmesi gerek.

Arama Motorlarında Yer Kazanabilmek

İnternetten tanınırlığın arttırılması konusunun başlıca odak noktası arama motorları. İnsanlar interneti bir bilgi kaynağı olarak kullandıkları için sektörel bilgi almak adına da arama motorlarına yazıyorlar. Geçmişten beri süregelen bu alışkanlık, şirketlerin arama motoru sonuçlarına yönelmesinin başlıca sebebi denebilir.

Örneğin “çay bardağı” yazılı bir arama yapıldığı zaman arama motoru, bulabildiği en iyi sonuçları listeler. Çay bardağı satışı yapan bir firmanın bu sonuçlarda üst sıralarda çıkması ister istemez tanınırlığını ve satış yapma şansını arttıracaktır.

Burada esas soru firmaların bu arama sonuçlarında kendine nasıl yer bulabileceği. Bir firma, arama motorunun listelediği sonuçlar arasına nasıl girebilir?

Bunun cevabı on sene öncesi ve bugün için aynı değil. Aslına bakarsanız on ay öncesi ile bugün arasında dahi farklılıklar mevcut.

On sene önce bir arama motorunda yer bulabilmek için basit birkaç tekniğin uygulanması yeterli idi. Web sitesine sürekli aynı anahtar kelimenin eklenmesi, birden fazla anahtar kelime eklenerek sitenin kazandığı etkileşim sayısının arttırılması gibi. Fakat günümüzde Google, bütün imkanları ile “Black SEO” denen yöntemlerin geçersiz kalması adına uğraşıyor.

Daha iyi bir kullanıcı tecrübesi isteyen Google, haksız sonuçların üst sıralarda görünmemesi için sürekli yeni uygulamalar geliştiriyor. Doğrusunu söylemek gerekirse Google’ı kandırmak da hiç kolay değil.

Dolayısıyla geriye arama motorlarında yer bulabilmek adına tek bir yöntem kalıyor:

Kalite.

Firma Kalitesini Metin Yazarlığı ile Gözler Önüne Sermek

Diyelim ki piyasadaki muadillerine nazaran daha kaliteli çay bardakları üretiyosunuz. Çay bardaklarınız o kadar iyi ki ne kırılıyor, ne çatlıyor, ne de çayın tadını kaçırıyor. Üstelik çay bardaklarınızın fiyatları da kalitesine oranla muadillerinin ufak bir miktar üstü. Hatta neredeyse aynı fiyatlarda.

Ürününüzün ne kadar kaliteli olduğunu göstermek için ne yapacaksınız?

Yeni kurulan bir şirket olduğunuz için televizyon reklamı konu dışı. O kadar para veremezsiniz. Verebilseniz bile bu para ile daha doğru şekilde reklam yapabileceğinizin farkındasınız. Ürününüzü ne şekilde tanıtacaksınız?

Elbette dijital kanallardan; web siteniz, sosyal medya hesaplarınız ve eposta pazarlaması üzerinden.

“A Firmasının ürettiği çay bardakları kırılmamakla birlikte çatlamaz ve hatta bulaşık makinesinde solmaz.”

Bu cümle ile yapılan tanıtım sizce uygun mu?

Firmaların üretim proseslerine yaptıkları yatırım, harcadıkları sermaye ve kaliteli ürün üretme telaşı, tanıtımı kötü yapıldıktan sonra maalesef hiçbir anlam ifade etmez. Her sektörde bunun örnekleri bulunuyor. Firmaların öncelikli hedeflerinden birisi de ürün kalitesini kaliteli bir tanıtım ile müşterilerine sunmak olmalı.

Metin Yazarlığının Tanıtım Açısından Önemi

İnternet üzerinden tanıtım yapılması, öncelikle işinin ehli bir metin yazarı ile çalışılmasını zorunlu hale getirir. İşini bilen, sektörel araştırma yapmaya hevesli, kalemi kuvvetli ve tecrübeli bir metin yazarı ile çalışmak her firmanın faydasına olacaktır. Tanıtımın ilk adımı metin yazarı seçimidir.

İşinin ehli metin yazarı bu noktada kendini gösterir. Öncelikle bir sektör araştırması yapılmalıdır. Sektörün en çok kullanılan anahtar kelimelerinin tespiti sağlanır. Yapılan aramalarda en üstte çıkan firmaların sitelerine bakılarak araştırma tamamlanır.

Daha sonra araştırma sonuçlarına göre en uygun anahtar kelimeler ile bir metin oluşturulması gerekir.

Google, orijinal metinlere çok önem vermektedir. Günümüzde artık kopya metinlerin arama sonuçlarında üst sıralarda çıkma olasılığı yok. Yani metin yazarının benzersiz bir metin oluşturması gerekiyor. Elbette esinlenme olacaktır, ancak kelimelerin ve cümlelerin özgün olması azami öneme sahip.

En iyi metin yazarlığı, sektörel bazda yapılan araştırmaları kaliteli ve özgün bir metne dökebilmek ile ölçülür. Bunu yapabilen metin yazarları, firmaların tanıtımına büyük bir katkı sağlar. Üretilen kaliteli ve dikkat çekici metinler sayesinde firmalar kısa sürede arama motoru sonuçlarında üst sıralara tırmanacaktır.

Metin Yazarlığı Desteği Almak

İnternet üzerinden tanıtım yapmanın son derece kolay olduğundan bahsetmiştik. Evet, muadil tanıtım yöntemlerine nazaran hem çok kolay hem daha masrafsız. Tabii doğru şekilde yapılırsa. Kopya metinler ile oluşturulan bir web sitesinin firmalara faydadan çok zarar sağladığı da bilinen bir gerçek.

Peki firmalar ne yapmalı?

Firmalar, oluşturacakları web sitesinin içeriğini hazırlamak üzere içerik üretici bir ajans ile anlaşmalı. Bu bir zorunluluk olarak gösterilmese de bir zorunluluk. Özellikle başarılı olmak isteyen firmalar için.

Kaliteli metin yazarlığı yapılmamış bir web sitesinin arama motoru optimizasyonu konusunda başarılı olması beklenemez. Arama motoru optimizasyonu sağlanamamış bir web sitesi de doğal olarak arama motorunun arama sonuçlarında üst sıralara tırmanamaz.

Kopya metinlerle dolu bir web sitesinin başarı olasılığı yoktur. Google’ın geliştirdiği yapay zekalı botlar bunu imkansız hale getiriyor. Yani tanınmak isteyen, sektörel anlamda üst basamaklara tırmanmak isteyen her firmanın, iyi bir içerik ajansı ile çalışması gerekiyor.

Bir yorum bırakın