Belirli bir yapıya sahip insanlara video pazarlamak istiyorsanız YouTube bu konuda en önemli araç olarak görev yapmaktadır. Bu açıdan yeni nesil pazarlamacılar için oldukça geniş bir market olma özelliği taşımaktadır. Her gün, YouTube arama motorunu ve videolarını 2 milyar civarında insan izlemektedir. Böylelikle yeni video konuları sürekli olarak güncellenmektedir. Bu duruma rağmen, asla eskimeyen, üzerinden yıllar geçse de izlenmeye devam eden bazı konular vardır. Şimdi YouTube arama motorunda tüm zamanların en çok aranan kelimelerine ve konularına bakalım;
- Minecraft
- Fortnite
- TikTok
- ASMR
- BTS
- Blackpink
- Free Fire
- Gacha Life
- Baby Shark
- Motu Patlu
YouTube tarihinin en çok aranan kelimeleri bu şekildedir. Bir de 2021 yılı içerisinde yapılmış aramaların listesine bakalım;
- Koronavirus
- Techno Gamerz
- Korona
- Savage Love
- Live AO Vivo
- Baahgi 3
- İphone 13
- WAP
- TikTok
- 123 Go
YouTube’da Trend Olanları Bulmanın Yöntemleri Nelerdir?
YouTube kendine has bir algoritmaya sahiptir ve bu algoritma sayesinde bir videonun trend olup olmayacağına karar verir. Bu videoların değerlendirme süreci içerisinde yorum sayısı, izlenme sayısı, arama motorunda hemen çıkması ve izleyen kişi adına yararlılık durumu bulunmaktadır. Trend olmuş bir içerik, popüler bir kişinin çektiği herhangi bir video ya da meşhur sanatçıları yayınladığı bir şarkı olabilir. Bunlara rağmen YouTube izleyicileri yanıltan videoları olabildiğince trend sayfasından ve arama motorundan uzak tutmaya çalışır. YouTube ana sayfası üzerinden trend videolara bakarak en çok aranmış ve en çok izlenme sayısına ulaşmış videoları bulabilirsiniz. Bununla birlikte Google Trendler sayfasından istediğiniz herhangi bir Google alt kuruluşunun içeriğinde yapılmış en fazla aramaya bakabilirsiniz. Google Trendler sayfası YouTube arama verilerini saklar ve bunları sizin önünüze grafik halinde sunar. Bu açıdan Google Trendler sayfası çok iyi bir sayfa olma özelliğini taşımaktadır.
Şu Anda YouTube’da Kim Veya Ne Popüler?
YouTube bünyesinde milyonlarca video barındırmaktadır. Hangi videonun çok izleneceği, hangi videonun az izleneceği tamamıyla tüketici kaynaklı olarak gelişen bir durumdur. Bu sebepten ötürü YouTube bünyesinde en popüler içerikleri oluşturan video içerik yayıncıları da sabit insanlardan oluşmamaktadır. Gelişen teknoloji ile birlikte sürekli değişen bir popülarizm anlayışına sahip olunduğu için YouTube trendleri de sürekli değişim göstermektedir. Ancak genel bir anlayışa hitap eden, sabit bazı video konuları bulmak mümkündür. Örnek vermek gerekirse, Fortnite veya Minecraft oyunlarının sabit birer oyuncu kitlesi olduğu için, bu oyunlarla ilgili çekilen videolar, her zaman izlenebilme ihtimali taşıyan ve izlenme potansiyeli de oldukça yüksek olan içeriklere sahiplerdir. Peki, bunlar dışında başka hangi video içerikleri YouTube arama motorunda sıkça aranmaktadır? Bunları söyleyecek olursak;
- Piyasaya yeni çıkmış bir oyunun, öz izleme tarzında bir videosu,
- Spor ile alakalı videolar.( Maç özetleri, analizler, yorumlar vb.)
- Asla eskimeyen, komik videolar.
- Popüler kişilerden veya dünya genelinde fenomen olan insanların çekmiş olduğu videolar,
- Alanında en iyisi olan sanatçıların çekmiş olduğu videolar.
Gibi videolar popüler olmaktadır.